تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 18:23
کد خبر : 102034

پایگاه انتقال خون آستارا با کمبود ذخایر مواجه است

پایگاه انتقال خون آستارا با کمبود ذخایر مواجه است

جارستان:مسئول پایگاه انتقال خون آستارا از نیاز مبرم به گروه‌های خونی AB ،O ، Bو A برای بیماران بستری در مراکز درمانی این شهرستان خبر داد. عبدالله کریم زاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌ های آن در ایام وضعیت قرمز کرونا، مردم نوعدوست و دارای گروه خونی

جارستان:مسئول پایگاه انتقال خون آستارا از نیاز مبرم به گروه‌های خونی AB ،O ، Bو A برای بیماران بستری در مراکز درمانی این شهرستان خبر داد.

عبدالله کریم زاده روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به نیاز به خون و فرآورده‌ های آن در ایام وضعیت قرمز کرونا، مردم نوعدوست و دارای گروه خونی یاد شده برای کمک به بیماران، اهدای خون را فراموش نکنند.

وی اظهار کرد: امسال تا پایان تیر ماه ۹۷۴ واحد خون اهدا شده است و از این تعداد ۱۳۵ نفر برای نخستین بار، ۶۰۴ نفر به صورت مستمر و ۲۳۵ نفر با سابقه طولانی خون داده اند.

وی گفت:  هشت نفر از اهداکنندگان زن و بقیه مرد بودند و اغلب آنها، ۲۵ تا ۳۵ سال سن دارند و مردم، این عمل خداپسندانه را به ایام خاص منحصر نکنند تا تامین خون در طول سال امکانپذیر باشد.

وی افزود: در چهار ماه سال جاری میزان اهدای خون ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است و اگر فرهنگ اهدای خون، بیشتر نهادینه شود و هر فرد در تقویم سالانه خود سه تا چهار نوبت در این کار خداپسندانه شرکت کند شمار اهداکنندگان افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: ساعت فعالیت پایگاه انتقال خون آستارا از هشت تا ۱۳ است و علاوه بر شهروندان، از روستاهای تالش نیز برای اهدای خون مراجعه می کنند.

شیوع بیماری کرونا که تمام جهان را درگیر خود کرده، نیاز به فرآورده های خونی برای درمان بیماران کرونایی را در همه جوامع افزایش داده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.